Dag 3

Cancale, P-plek aan D76

Datum vertrek: zondag 4 augustus

Kilometer stand vertrek: 117701

Vertrek: 08:20 uur

Aankomst: 11:00 uur,

Waar: Cansale, P-plek aan D76

Coördinaten: N 48°39.923, W 001°51.899

Kilometerstand aankomst: 117892

Gereden kilometers: 191 km.

Weer: Zonnig, af en toe bewolkt

Temperatuur: gemiddeld 26°

Vanmorgen lekker vroeg vertrokken. We konden lekker doorrijden. Hoewel ik eerst dacht dat Miep ons de verkeerde kant opstuurde. Terug naar Caen! Bleek dat daar de snelweg naar Cansale en St. Malo begon. Ik had een N weg aangezien voor een soort snelweg. Even voor Rennes gingen we eraf om de mooie route te gaan volgen. D797-D155-D76. Dat hebben we geweten! Het was echt een hele mooie kustroute naar Cansale en St. Malo. Veel camperplekken gezien langs de D155. Maar…………vandaag was er dus in alle dorpen en in Cancale ook een féte de mossel, oftewel een oester feestdag. Jippie, dus giga druk overal! Hebben wij weer. Gelukkig konden we redelijk goed doorrijden. We wilden naar de camperplek Cansale bij SuperU. Daar was alles vol en druk. Supermarkt open, markt in Cansale, oesterdag. Iedereen was op pad natuurlijk. We wilden ook niet naar de andere camperplek waar je 6 euro moest betalen. Gelukkig zagen we net voor Cansale al een P-plaats waar campers stonden. Wij terug gereden en op deze P plek gaan staan.

Prachtig uitzicht over Cancale en naar St. Mont le Michel.

Heel vaag zie je in de verte St Mont le Michel.

Het is nu 22.00 uur en we staan prachtig. Weliswaar aan de weg, maar de drukte valt mee. Staan hier met 8 campers.

Vanaf deze P-plek loop je even langs de weg, direct daarna via de Parking Le Port naar het stadje lopen. Over de parking naar links, daar is een leuk voetpad richting haven. Is hooguit 10 minuten lopen. Daar kan je leuk langs de promenade open of op het strand bij eb. Langs de haven veel restaurantjes en de nodige winkeltjes. Vergelijk het maar met Volendam. J.

Wij zijn aan het eind van het dorp een pad omhoog gegaan naar een herdenkingsmonument voor alle gevallen van Cancale, WO-I en WO-II, maar ook van de soldaten die nu uitgezonden zijn geweest. Bijzonder!

In het centrum (dat is boven) de kerk bekeken. Ook was er een gewone markt tot 13:00 uur.

Natuurlijk zagen we een mooie wandelroute langs de kust, hoog boven het strand richting Iles des Rimains. Vanaf onze plek leek dit zo ver weg. Met de wandeling waren we er maar heel dichtbij. Daarna omgedraaid, daar we niet wisten of we weer dicht bij Cansale uitkwamen of veel verder.

Via Centre Ville terug gelopen naar onze plek. Bij de haven was het feestgebeuren net zoals je in Duitsland ook hebt met bierfeesten.

Hier een Saucisse galette gekocht. Was een saucijs (worst) opgerold in een flens. Heel apart, maar wel lekker.

Heerlijk verder de rest van de middag op onze stoelen gezeten bij de camper met een bijzonder mooi uitzicht!

Dit uitzicht hadden we niet bij SuperU of bij de camperplek Aire campingcar Ville Ballet. Deze kost 6 euro. Er kunnen best grotere campers op, in tegensteling op wat wij lazen als beoordelingen. Betalen via creditcard. De plek zag er best prima uit. Ook hiervandaan ben je in 10 minuten bij de haven.

Langs de D155 zagen we diverse camperplekken, zowel officieel als gedoogd. Larroniere, Hizel bij een begraafplaats, Viviers sur mer, Laville es brune

In Cansale mag je vanaf een bepaald punt niet parkeren met de camper. Zagen veel campers rijden beneden langs de haven. Erg smal en erg druk. Geen aanrader in hoogseizoen.

Het is een leuk stadje om even mee te maken, we staan erg mooi, maar het is mij te toeristisch en te Volendams.

Morgen naar St, Malo of we kijken verder. Henk wil graag naar de streek Morbihan, is aan de andere kant van Bretagne.

Ik ben trouwens best verbrand op mijn rug en in mijn nek. De zon brandt best behoorlijk als je zo wandelt.